Dve tretjini družinskih podjetij pri prenosu na potomce propadeta

| 15. 5. 2018

V Sloveniji je 83 odstotkov družinskih podjetij, kar dve tretjini pa pri prenosu na mlajše generacije propadeta. O izzivih v družinskih podjetjih so zato spregovorili predstavniki uspešnih družinskih podjetij, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije pa je predstavila aktivnosti novoustanovljenega Centra za družinsko podjetništvo.
Dejstvo je da kar 70 odstotkov vseh zaposlenih dela prav v družinskih podjetjih. Tudi člani OOZ Sežana so večinoma družinska podjetja. Temu segmentu podjetij smo zato tako Območno obrtno-podjetniške zbornice kot tudi krovna organizacija želele ponuditi dodatne storitve in vse informacije na enem mestu, zato tudi ustanovitev Centra za družinsko podjetništvo.
V tem mesecu je zaživela tudi spletna stran www.druzinskopodjetnistvo.si, kjer družinska podjetja
najdejo vse potrebne informacije na enem mestu – nasvete, informacije o dogodkih, blog, članke, koristne povezave, podjetjem pa so na voljo tudi pravni in davčni strokovnjaki OZS.
Želja Obrtno podjetniške zbornice je prek Centra za družinsko podjetništvo prenesti vse znanje, ki obstaja v sistemu, na družinska podjetja. S celostnim pristopom in z ozaveščanjem, da je potrebno pravi čas iti v prenos se lahko odstotek uspešnih prenosov precej poveča. Raziskave kažejo, da je za uspešen
prenos podjetja na naslednjo generacijo potrebnih od 5 do 10 let.
Raziskave kažejo, da je zgolj 9 % potomcev motiviranih za prevzem podjetja. Marko Lotrič, generalni direktor skupine LOTRIČ Meroslovje, je predstavil svojo izkušnjo glede motivacije otrok. Meni, da sta zgled in vzgoja tista, ki navdušujeta otroke za vključitev v podjetništvo. Imel je srečo, da so se vsi
trije otroci odločili za delo v podjetju.
Sin vodi hčerinsko podjetje, ena hči vodi oziroma ga bo vodila računovodstvo, mlajša pa se je usmerila v marketing in prodajo.
Jure Jezeršek, poslovni direktor podjetja Jezeršek gostinstvo, meni, da je prenos lastništva in vodenja podjetja dolg proces. Pri njih je to zelo organizirano trajalo vsaj pet let. Pri prenosu podjetja morajo biti vsi vpleteni s pametjo zraven, treba pa je razmišljati tudi o črnih scenarijih. Prenos v njihovem
podjetju se je zgodil na naraven način – vsak danes počne tisto, kar dela rad in kar dela dobro. Nikoli nisonikogar silili v nič, ob čemer povdarja, da je ključ do vsega uspešna komunikacija.
Uspešen prenos so izpeljali tudi v podjetju Roletarstvo Medle. Direktor Robert Medle je pojasnil, da je bila ideja staršev, da brat ustanovi novo podjetje, on pa nadaljuje v družinskem podjetju. Kljub temu z bratom, ki ima podjetje Senčila Medle, še vedno dobro sodeluje. Sinergija je v tem, da se dopolnjujeta s programom, imajo skupen nastop na trgu, in skupno lokacijo.
Večina družinskih podjetij v Sloveniji (95 %) ima manj kot 50 zaposlenih. Brata Medle skupaj zaposlujeta 170 ljudi. Robert Medle v tem vidi prednost, saj pravi da je bilo je zelo težko, ko jih je bilo 30, ker so rabili monterja in skladiščnika v eni osebi. Vsi so bili multipraktiki. Prelomno je bilo število 50, ker so si lahko privoščili samo skladiščnika in samo šoferja, zato vidijo prednost, če je zaposlenih več. 

Povezana slika

Kategorija: Aktualno iz OZS in OOZ Sežana, Novice


Jaz tebi!