Česa se lahko naučimo iz izkušenj propadlih podjetij?

| 22. 8. 2018

Obstajajo številni primeri danes uspešnih podjetij, ki so v preteklosti doživela neuspeh. Kljub neobetavnim začetkom se je na neki točki zgodil preobrat in podjetja so doživela razcvet. Neuspeh torej ni nujno nekaj dokončnega. Lahko gre le za eno izmed faz razvoja podjetja. Če se podjetnik oziroma podjetniška ekipa iz neuspeha nekaj nauči, lahko pridobljene lekcije s pridom uporabi pri nadaljnjem poslovanju.

Shyp

Najbolj sveža je zgodba podjetja Shyp, ki je bilo ustanovljeno z namenom, da bi ljudem omogočili dostavo pošiljk na želeno lokacijo prek aplikacije na pametnem telefonu. Le nekaj mesecev po ustanovitvi je Shyp pritegnil veliko medijsko pozornost, o podjetju so pisali tudi v časniku New York Times, kar je sprožilo veliko zanimanje in ponudbe s strani investitorjev in strank.

Sčasoma je zainteresiranost strank upadla, s tem pa so se znižali tudi prihodki od prodaje. Na neki točki je podjetju zmanjkalo sredstev za vlaganje v predvideno rast. Namesto da bi Gibbon pravočasno zaznal nevarnost in ustavil rast, je vztrajal pri svojih načrtih. Ko je končno začel upoštevati nasvete drugih, ki so mu govorili, naj upočasni rast in reorganizira poslovanje glede na zmanjšano povpraševanje, je bilo že prepozno. Preveč visokoleteči načrti o rasti podjetja so na koncu povzročili njegov propad.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Naj vas uspeh in prepoznavnost podjetja ne zavedeta. Bodite pozorni na morebitne spremembe in okoliščine in se jim čim hitreje prilagodite.

Beepi

Podjetje Beepi je postavilo spletno stran, ki je povezovala ponudnike in kupce rabljenih vozil, transakcije pa je bilo možno izvesti kar prek pametnega telefona ali računalnika. Storitev se je izkazala kot zelo zaželena in podjetju se je navidez obetala lepa prihodnost.

Kmalu pa se je izkazalo, da gre za eno izmed podjetij, za katera je značilna dobra ideja, a slaba izvedba. Kljub obetavnemu začetku je podjetje kmalu propadlo. Zaposlenim je vodstvo namreč začelo izplačevati izjemno visoke plače, za kavč v eni izmed pisarn pa so zapravili kar 10.000 dolarjev. Podjetje je na neki točki postalo preveč razsipno, kar je bil glavni razlog, da je na koncu propadlo.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Pri porabi denarja bodite preudarni in previdni, saj lahko v nasprotnem primeru ostanete brez finančnih sredstev.

Juicero

Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2013, se je ukvarjalo s proizvodnjo in prodajo luksuznih sokovnikov z brezžično povezavo. Ustanovitelj podjetja Doug Evans se je pogosto primerjal s Stevom Jobsom, saj naj bi oba težila k popolnosti na izbranem področju.

Geslo podjetja je bilo, da je Juicero več kot le sokovnik, vendar se ljudje s tem očitno niso strinjali. Objavljen je bil tudi video posnetek, v katerem je eden izmed uporabnikov sokovnika prikazal, da ni bistvene razlike med hitrostjo Juicerovega sokovnika in ročnega stiskanja sadja. Tudi to je med drugim začelo odvračati ljudi od nabave drage in masivne naprave.

Zaradi negativnih kritik je vodstvo znižalo ceno sokovnika s 699 dolarjev na 399 dolarjev. Vendar je bilo treba zaradi nižje prodajne cene zamenjati tudi materiale, iz katerih je bil Juicero prvotno izdelan. Kmalu po tem je podjetje prenehalo z delovanjem.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Preden predstavite proizvod ali storitev na trgu, napravite realno oceno njegove kakovosti in smiselnosti višine prodajne cene. Odzivajte se na povratne informacije strank glede svojih izdelkov.

Peppertap

Podjetje Peppertap je bilo ustanovljeno leta 2014. Cilj podjetja je bil narediti revolucijo na področju trgovine z živili. Podjetje se je povezalo z lokalnimi pridelovalci hrane in v obliki mobilne aplikacije zasnovalo spletno trgovino z živili. Vendar aplikacija ni bila brezhibna. V kratkem času je bilo nanjo naloženih preveč informacij o ponudnikih.

Da bi si podjetje zagotovilo veliko mrežo lojalnih strank, se je odločilo za izjemno nizko višino provizije, ki jo je moral uporabnik plačati za uporabo aplikacije. Čeprav so imeli zaradi tega pri poslovanju izgube, so jih opravičevali s ciljem, da morajo izgraditi mrežo zadovoljnih strank. Z vsakim izvedenim naročilom je tako podjetje izgubilo nekaj denarja, kar jih je kasneje pripeljalo do propada.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Poslovni model, ki ga načrtujete za svoje podjetje, naj bo dobičkonosen. Zadovoljstvo strank je ključnega pomena, vendar pa bo le na podlagi dovolj visokih prihodkov poslovanje možno tudi na dolgi rok. Bodite pozorni na potek prodaje in se zavedajte, kdaj je čas, da z dejavnostjo prekinete.

Sprig

Podjetje Sprig, ki se je ukvarjalo z dostavo zdrave hrane, je s svojim delovanjem prenehalo maja 2017 in s tem dokazalo, da je opravljanje tovrstne dejavnosti težavno. Ustanovitelj podjetja je razložil:

»Poslovanje v podjetju, ki se ukvarja s pripravo obrokov in njihovo dostavo, je bilo polno izzivov. Stroški proizvodnje so postali tako visoki, da jih ni bilo več mogoče pokriti s prihodki. Na koncu je bilo nemogoče najti celo kupca podjetja.«

Šlo je torej za netrajnosten poslovni model podjetja.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Najprej preračunajte, kolikšne odhodke boste imeli z neko dejavnostjo, in na podlagi tega ugotovite, ali se vam sploh splača podati v izbrano panogo.

Yik Yak

Podjetje Yik Yak je bilo ustanovljeno leta 2013. Zasnovalo je aplikacijo, anonimno družabno omrežje, prek katerega so se lahko ljudje spoznavali med seboj. Vendar je v današnjem času konkurenca na tem področju izjemna. Yik Yak je zasenčil Snapchat. Za uporabnike je bila odločilna nezmožnost skupinskega pogovora. Lanskega aprila je podjetje prekinilo s poslovanjem.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Izogibajte se področij, v okviru katerih je trg že močno zasičen.

Doppler Labs

Doppler Labs je podjetje, ki je delovalo 4 leta. Njihov produkt Here One so bile praktične brezžične slušalke, v katere je bil vgrajen tudi mikrofon. Kljub dobremu produktu je njegova prodaja kmalu upadla zaradi slušalk AirPods, prek katerih lahko uporabnik posluša glasbo do 5 ur, medtem ko so baterije slušalk Here One delovale le 2 uri.

Podjetje Doppler Labs je načrtovalo, da bo na trgu predstavilo še en produkt, vendar bi za dosego tega cilja najprej morali prodati 100.000 slušalk Here One. Prodali so le četrtino predvidenih slušalk.

Ustanovitelj podjetja Noah Kraft je dejal: »Napaka je bila, da smo zasnovali tehnološko podjetje.«

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Ne podajajte se na področje tehnologije. Če se vseeno želite podati na to področje, mora biti produkt, ki ga boste ponudili, boljši od produktov najbolj uspešnih podjetij.

Vir: about.crunchbase.com povzeto po  Petra Gaja Kuša MP

Kategorija: Aktualno iz OZS in OOZ Sežana, Novice


Jaz tebi!