S spletno trgovino zaslužite več

| 10. 9. 2019
S spletno trgovino zaslužite več
Potrebujete novo spletno stran za vaše podjetje ali želite odpreti spletno trgovino? Telekom Slovenije vam bo pomagal pri tem. Foto: Getty Images

Podatki kažejo, da delež spletne trgovine globalno raste, in škoda bi bilo, da ne bi tudi vaš posel zajahal tega vala rasti. Po nasvet, kako preprosto vzpostaviti spletno trgovino, smo se obrnili na strokovnjake Telekoma Slovenije.

Uspešni podjetniki pred vsakim poslovnim korakom pozorno analizirajo možne posledice. Ključno vprašanje je, kako bo poslovna odločitev vplivala na dobiček podjetja. Kadar je govor o postavitvi sodobne spletne strani, je odgovor jasen: brez kakovostne spletne pojavnosti bo posel trpel. Temu pritrjujejo tudi strokovnjaki Telekoma Slovenije, ki naročnikom poslovnih paketov omogočajo brezplačno postavitev osnovne spletne strani na ključ. Kaj njihova ponudba postavitve spletne strani vključuje, smo zapisali v okvirček. Sicer pa lahko osnovno spletno stran kadarkoli cenovno ugodno nadgradimo v napredno in razširjeno spletno stran. Dodajmo še, da imajo naročniki poslovnih paketov Telekoma Slovenije v ceno naročnine vključeno tudi brezplačno registracijo spletne domene, s čimer pridobijo možnost, da komunicirajo z lastnim e-naslovom, kar je vsekakor bolj priročno, kot če poslovnim partnerjem pošiljajo ponudbe z Googlove e-pošte.Odprite trgovino na spletu
Spletna stran pa je šele prvi korak v spletni pojavnosti podjetja, naslednji je odprtje spletne trgovine. Kot pravijo strokovnjaki Telekoma Slovenije, se podjetju ta vedno splača, saj je v primerjavi s klasično trgovino ali kataloško prodajo najugodnejša možnost.

»Spletno trgovino tako priporočamo, če podjetje oceni, da lahko prek spleta proda svoje izdelke in storitve v vrednosti od 100 do 200 evrov mesečno,« pravijo naši sogovorniki. V spletni trgovini lahko prodajamo tudi storitve, ki pa jih moramo smiselno razporediti v paketne ponudbe. In čeprav marsikdo verjetno misli, da je vzpostavitev spletne trgovine zapletena, je v resnici s rešitvijo Telekoma Slovenije zelo preprosta.

Poznavanje trga je osnova
Spletna trgovina se v svojem poslanstvu ne razlikuje od klasične, zato je tudi zanjo pomembno, da ima dober izdelek in dodelano zgodbo. »Lastnik spletne trgovine oziroma podjetnik mora vedeti, kje in komu bo izdelek ponujal ter kakšna je in kaj počne njegova konkurenca,« pravijo v Telekomu Slovenije in nadaljujejo: »Na ta način lahko podjetnik opredeli prednosti svojih izdelkov in temu primerno zastavi ponudbo v spletni trgovini. Po naših izkušnjah je pri spletnih trgovinah ključna enostavna in hitra pot, ki jo mora kupec na spletni strani opraviti v procesu od pridobivanja osnovnih informacij do zaključenega nakupa.« Iz povedanega lahko povzamemo, da je za dobro spletno trgovino ključno poznavanje svoje ciljne skupine, poznavanje ponudbe in aktivnosti konkurence, ob tem pa še posebej, da je uporabniška izkušnja od spletne informacije o izdelku do naročila čim bolj preprosta.

Dober dizajn in premišljena zasnova
Kaj pa morajo podjetja storiti, da bodo njihovo spletno trgovino kupci sploh opazili? »Za obisk je lepa in tehnično dodelana spletna stran oziroma trgovina osnova, za velik obisk pa je potrebna premišljena zasnova in upoštevanje nekaj zakonitosti, ki zagotavljajo čim boljšo uporabniško izkušnjo. Pri tem je ključno hitro in preprosto pridobivanje informacij ter enostavna navigacija po celotni spletni strani oz. spletni trgovini, smiselne povezave in hiter nakup,« razložijo naši sogovorniki.

Za boljšo vidnost in obiskanost si lahko spletni trgovci pomagajo z optimiziranim prikazovanjem vsebine na različnih napravah, kot so mobiteli in tablice, SEO-optimizacijo za boljšo vidnost spletne strani in možnostjo prepletanja različnih komunikacijskih kanalov.

Cel svet na naši dlani
Ena od šibkih točk klasične trgovine je gotovo v tem, da je njena uspešnost ali neuspešnost v veliki meri odvisna od lokacije. Prednost je sicer v tem, da lahko kupec izdelek otipa, vendar pa je po drugi strani klasična trgovina ponovno vezana predvsem na lokalni trg (če izvzamemo nakupe turistov). Tovrstno lokalnost spletna trgovina v hipu preseže, saj je dostopna tako rekoč vsakemu uporabniku interneta, kjerkoli po svetu. Je pa ob tem uspešno globalno delovanje spletne trgovine povezano z nekaterimi posebnostmi, na prvem mestu je večjezičnost.

»Tu je v veliko pomoč naše orodje za oblikovanje spletne trgovine, ki omogoča izdelavo strani v več jezikih,« pravijo v Telekomu Slovenije in dodajajo: »Druga posebnost pa je visoka stopnja varnosti in hitrost spletnih strani. S tem, ko zagotovimo enako hitro delovanje spletne strani kjer koli po svetu ne glede na lokacijo in opremo uporabnika omogočimo dobro uporabniško izkušnjo vsem obiskovalcem, pri tem pa posebno pozornost namenjamo varnosti..«

V slogi je moč
Vzpostavitev uspešne spletne trgovine je vsekakor izziv, ki pa je bistveno lažji, če nam pri tem pomaga izkušen partner na področju IT-rešitev. Takšen je tudi Telekom Slovenije, ki v svojem širokem naboru storitev in rešitev ponuja dobro tehnično rešitev za mala in srednje velika podjetja, ki želijo svojo spletno prisotnost nadgraditi s spletno trgovino. Ta jim je na voljo po ugodni ceni, brez velikih stroškov vzpostavitve in po potrebi tudi vzdrževanja. »Poslovnim uporabnikom v okviru paketa zagotavljamo vse, kar podjetje potrebuje za vzpostavitev spletne trgovine, vključno z oblikovanjem in možnostjo plačila,« pravijo v Telekomu Slovenije.

»Podjetnikom priporočamo, naj se poglobijo v uporabniško izkušnjo spletne trgovine in temu primerno podrobno priredijo videz posamezne strani, nastavijo ključne besede, dodajo opise slik, sestavijo strukturirane sezname, morda pišejo bloge in vsekakor zagotovijo povezavo s svojimi profili na družbenih omrežjih. Vse našteto zelo pripomore k višjemu rangiranju v iskalnikih, kakršen je Google. Pri tem pa so jim v veliko pomoč tudi prikaz obiska strani in drugi statistični podatki orodja Google Analytics,« pojasnijo strokovnjaki Telekoma Slovenije.

Zgodba vsake spletne trgovine je po svoje zanimiva, saj je vsaka samosvoja in edinstvena. Zato je težko izpostaviti posamezen primer kot vzorčni primer dobre prakse. »Lahko pa povemo, da smo imeli že kar nekaj uporabnikov, ki so naročili vzpostavitev spletne strani in so se zaradi dobrih izkušenj že po nekaj tednih odločili za nadgradnjo še s spletno trgovino,« sklenejo sogovorniki iz Telekoma Slovenije.

www.telekom.si/poslovni 

Kategorija: Novice


Jaz tebi!