Ne pustite, da vam denar polzi iz rok!

| 27. 9. 2019

Mnogo najbolj briljantnih in sposobnih predavateljev in svetovalcev je vse prej kot uspešnih – nekateri imajo celo resne finančne težave.

Pa ne, da ne delajo trdo. V mnogo primerih delajo še preveč. Težava je v tem, da jim ne uspe učinkovito upravljati s plodovi njihovega truda. Pustijo, da jim dobiček spolzi.

Eden od resničnih izzivov profesionalnega govorništva in svetovanja je zagotoviti, da vsako leto zaključite z dobičkom, z zaslužkom in s prihranki.

Torej: kako je potrebno upravljati svoje podjetje, da lahko ohranite več tega, kar zaslužite, in hkrati gradite večji in večji kapital?

Tako da nadzorujete makro in mikro nivoje vseh transakcij.

Opazovanje makro nivoja je povezano z upravljanjem širše slike vaše kariere. Vključuje dejavnosti, kot so:

  • da ostanete v stiku z vizijo vaše kariere in z vašimi dolgoročnimi cilji;
  • da na splošno spremljate svoj napredek, kajti samo tako se lahko prepričate, da dosegate zastavljene cilje na vseh področjih;
  • da upravljate vašo “zasedenost” s strankami (koliko strank imate) in kako poteka delo;
  • da izvajate svoje integrirane tržne strategije.

Opazovanje mikro nivoja pomeni skrbno spremljanje vseh tisočih podrobnosti, ki se dotikajo vaših sodelavcev in učinkovitega poslovanja. Mikro nivo vključuje stvari, kot so:

  • dolžnost, da se prepričate, da vsak sodelavec dela učinkovito v vsakem trenutku in to vsak dan.
  • nadzorovanje dragega razsipavanja z zalogami in inventarjem.
  • preverjanje načina obravnavanja telefonskih klicev.

Kot pravi ena od mojih strank: “Upravljanje mikro nivoja ni samo to, da pričakujete učinkovitost od vseh v vaši organizaciji; ampak morate to tudi preverjati. Le tako boste lahko prišli do uspešnosti, ki jo pričakujete.”

Big picture ali majhni detajli: to je zdaj vprašanje

Z drugimi besedami: ne izgubite se v podrobnostih v tolikšni meri, da izgubite pogled na širšo sliko.

Spet drugi strokovnjaki upravljajo mikro nivoje zelo dobro. Verjamejo, da če ste pozorni na podrobnosti, bo velika slika poskrbela sama zase. Prav tako radi citirajo Bena Franklina – še posebej njegovo zelo znano izjavo:

Vendar nobeden od teh pristopov ni zadosten, da lahko uspešno upravljate svoj posel, če ste dejansko strokovnjak na današnjem zelo kompleksnem trgu. Uspeh prihaja iz nenehnega spremljanja obeh dimenzij – širše slike in vseh podrobnosti. Dovolite mi, da ponazorim, kako ključnega pomena je ta dvojna usmerjenost, tako da vam povem nekaj zgodb, ki so mi jih zaupale moje stranke.

Primeri naših poslovnih strank

Ena naših poslovnih strank, gre za velikega proizvajalca pohištva za dom, je nekoč predstavila razburljivo novo pohištveno linijo v takrat popularnem slogu. Poskrbeli so za vsako podrobnost in vse je bilo pripravljeno na proizvodnjo.

Objavo nove linije so načrtovali z velikim navdušenjem. Samo ena stvar ni štimala – nihče se ni trudil raziskati trga. Linija je doživela neuspeh, ker je bila zasnovana za trend, ki je hitro umiral.

Bili so tako ujeti v podrobnosti priprave izdelkov in promocije, da so spregledali veliko vprašanje – ali bo izdelke kdo kupil ali ne. Upravljali so mikro nivo in pozabili na makro nivo.

In še obraten primer

Druga stranka, svetovalka izvršnega direktorja, je skrbno sestavila zelo drago akcijo direktne pošte, da bi promovirala nov krog seminarjev, ki so jih načrtovali v podjetju. Pazljivo je raziskala svoj trg. Ustvarila je krasen paket za pošiljanje in naredila izjemno dobro predstavitev.

Bila je samo ena težava. Dan potem, ko so končno šli na pošto vsi paketi, je eden od njenih sodelavcev opozoril, da so bili podatki glede cen, datumov in lokacije seminarjev – izpuščeni. In ker je bil edini podatek, ki ga je navedla, naslov podjetja in telefonska številka, je bilo drago pošiljanje pošte čista potrata denarja.

Po njenih lastnih ocenah je ta mikro spodrsljaj pomenil strošek tisoče dolarjev, ki jih je zapravila za tiskanje in pošiljanje. Toda – še huje – do trenutka, ko je lahko popravila, ponatisnila in poslala pošto, je zamudila veliko pomembnih strank, ki bi se zagotovo odzvale, če bi le vedele kam in kako. Vsekakor bi morala pošta vsebovati navodila za prijavo na seminarje ter datume in lokacije seminarjev. Zajela je torej makro nivo, vendar ni preverila (zelo pomembnih) podrobnosti.

Če želite biti resnično uspešni, je ključnega pomena, da obenem enako skrbno upravljate tako širšo sliko kot podrobnosti vašega posla.

Avtor: Nido Qubein

Kategorija: Marketing, Novice


Jaz tebi!