5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

| 12. 11. 2019
Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot?
Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

1. Nikoli ne boš imel odgovorov na vsa vprašanja

Šolski sistem nas pogosto uči, da ima vsako vprašanje tudi (en) pravilen odgovor. V podjetništvu in v življenju nasploh pa stvari niso tako enostavne in enoznačne. Odgovorov na eno vprašanje je lahko več. Po drugi strani lahko obstajajo številna vprašanja, na katera ne znamo odgovoriti.

Podajanje v podjetništvo zahteva od posameznika pridobivanje raznovrstnega znanja. Poleg tega, da je treba obvladati tisto področje, na katerem bo podjetnik deloval, so tukaj še znanja iz managementa, marketinga, računovodstva, financ, človeških virov, prava in drugo. Dejstvo je, da mora podjetnik pridobiti številna znanja. Pomembno pa je, da se zave, da nikoli ne bo imel vseh odgovorov.

Posamezniki, ki se odločajo za delovanje v podjetništvu, vse prevečkrat čakajo na pravi trenutek, vendar ta nikoli ne pride. Menijo, da nimajo dovolj znanja, zato se udeležujejo delavnic, izobraževanj in prebirajo knjige. Dejstvo pa je, da se pravo učenje začne šele takrat, ko se dejansko podamo v podjetništvo. Ni treba, da vnaprej poznamo celo pot, pomembno je, da se v vsaki situaciji osredotočimo na naslednji korak. V podjetništvu si moramo sproti postavljati prioritete in naloge, ki so nanje vezane. Tako pride sproti do razreševanja vprašanj in dilem. Pogosto so neuspehi tisti, iz katerih se največ naučimo.

2. Zgolj dobra ideja ne pomeni veliko

Seveda je dobra podjetniška ideja osnova, pri kateri se vse skupaj sploh začne. Vendar pa zgolj odlična ideja še ne prinese uspeha. Velikokrat se zgodi celo to, da neka povsem povprečna ideja požanje uspeh.

V čem je skrivnost? Ideja je zgolj izhodišče, ključnega pomena pa je, kaj nekdo naredi iz nje. Proces od ideje do lansiranja produkta / storitve na trg in nato uspeha je dostikrat dolgotrajen. Zahteva veliko dela in vztrajnosti. Okoli ideje je treba zgraditi kakovostno zgodbo, zbrati pravo ekipo, izdelati učinkovito poslovno strategijo. Ideja mora reševati konkreten problem. Prilagojena mora biti trgu in potrebam strank. Proces poslovanja zahteva stalno iskanje razreševanje problemov, ki se na tej poti pojavijo.

Številni podjetniki se preveč ukvarjajo s tem, da hočejo idejo dodelati do popolnosti, še preden jo predstavijo trgu. Vendar pa je veliko bolj priporočljivo trgu čim prej ponuditi produkt / storitev in ga / jo izboljševati kasneje, na podlagi povratnih informacij in želj strank.

Znanja o podjetništvu, ki jih v šoli ne dobimo (Vir: Pixabay)

Znanja o podjetništvu, ki jih v šoli ne dobimo (Vir: Pixabay)

3. Uspeh čez noč (večinoma) ne obstaja

Mediji velikokrat prikazujejo uspešne podjetniške zgodbe na način, da javnost dobi vtis, da gre za uspehe, ki so se zgodili čez noč. Verjetno od časa do časa res pride do kakšne zgodbe, ki se je odvila na tak način, vendar je to bolj izjema kot pravilo.

Običajno traja 2 leti ali več od začetka poslovanja do trenutka, ko podjetje vsaj do neke mere uspešno posluje. Pri nekaterih startupih so v ozadju investitorji in strokovnjaki, ki podjetnikom pomagajo z dolgoletnimi izkušnjami v podjetništvu, zato lahko tovrstne zgodbe zaživijo nekoliko hitreje.

Sicer pa velja, da se je treba za uspeh v podjetništvu truditi kar precej časa. Vztrajnost in potrpežljivost sta tako nepogrešljivi vrlini vsakega podjetnika. Nikoli pa nimamo zagotovila, da nam bo resnično uspelo.

4. Kreativnost je prav tako pomembna kot znanje

Tekom poslovanja se boste srečali s številnimi težavami. Nekatere boste lahko enostavno razrešili na podlagi prej pridobljenega znanja ali tako, da boste poiskali želeno informacijo. Velikokrat pa se bo zgodilo, da enostavnega odgovora ne bo. Takrat boste morali uporabiti svoje ideje in kreativnost.

Kreativnost v podjetništvu ni pomembna zgolj v fazi snovanja ideje in lansiranja produkta. Inovativne ideje vam bodo omogočile, da boste reševali probleme, ki se bodo pojavili tudi v času utečenega poslovanja. Kreativnost vam bo pomagala pri uvedbi potrebnih izboljšav produkta, pri zagotavljanju čim boljše uporabniške izkušnje, pri snovanju marketinških kampanj, povezovanju s poslovnimi partnerji…

Težko bi rekli, da je znanje pomembnejše od kreativnosti ali da je kreativnost pomembnejša od znanja. V podjetništvu boste najbolj uspešni, ko boste uporabljali oboje. Predvsem pa morate biti stalno na tekočem z aktualnimi trendi.

5. Mreženje in ustvarjanje dobrih odnosov igrata ključno vlogo

V podjetništvu je povezovanje z drugimi ljudmi in ustvarjanje kakovostnih odnosov zelo pomembna komponenta uspeha. Pri tem ne gre zgolj za to, da poznate čim več ljudi. Pomembno je tudi, kakšne odnose vzpostavljate z njimi.

Pomen kvalitetnih odnosov se pokaže že pri pri osnovnem delovanju podjetja. Če se bo podjetnik s svojo ekipo dobro ujel, če si bo prizadeval za ustvarjanje pozitivnega delovnega okolja, bodo zaposleni bolj motivirani za delo in dosegali bodo boljše rezultate. Bistvenega pomena je graditi na dobrih odnosih s strankami. Tudi če bomo kdaj naredili kakšno napako, nam bodo stranke to oprostile, če bomo situacijo popravili s prijaznim odnosom.

Ljudje, ki delujejo v enaki ali povezani panogi, nam lahko pomagajo s koristnimi nasveti. Prek sodelovanja z ustreznimi poslovnimi partnerji lahko poslovanje povzdignemo na višje nivoje in si vzajemno pomagamo pri doseganju zastavljenih ciljev.

Vir: youngupstarts.com

Kategorija: Novice


Jaz tebi!