Z likvidnostnimi težavami se sooča osem od desetih slovenskih podjetnikov

| 8. 1. 2021
Raziskava o spremembah v poslovanju malih in srednjih podjetij med epidemijo covid-19 v Sloveniji, ki so jo izvedli v družbi Mastercard, je pokazala, da ima vse več slovenskih podjetnikov težave z likvidnostjo. Trenutno se s tem sooča 77 odstotkov vprašanih, med temi jih možnost kreditiranja išče 35 odstotkov. Med kupci pa je vse več povpraševanja po brezstičnem plačevanju.
V primerjavi z avgustovsko raziskavo se je za 10 odstotkov povečalo število tistih, ki trenutno niso kreditno sposobni – teh je po podatkih aktualne raziskave kar 27 odstotkov.
V primerjavi z avgustovsko raziskavo se je za 10 odstotkov povečalo število tistih, ki trenutno niso kreditno sposobni – teh je po podatkih aktualne raziskave kar 27 odstotkov.FOTO: Dreamstime

V preteklem letu smo se znašli v novi resničnosti, ki je zahtevala številne prilagoditve in podjetja soočila z nepredvidljivimi izzivi. Posebej zahtevno je bilo leto 2020 za mala in srednja podjetja iz vse Slovenije, ki so bila v zelo kratkem obdobju postavljena pred izziv preobrazbe poslovanja, ki bi sledila potrebam potrošnikov in kljubovala konkurenci. Mastercard je zato novembra 2020 nadgradil raziskavo, ki je bila prvič izpeljana avgusta 2020, in ponovno raziskal različne vidike poslovanja slovenskih malih in srednjih podjetij med globalno pandemijo.

Podjetnikov, na katere je epidemija vsaj nekoliko vplivala, je med vprašanimi kar 92 odstotkov (skoraj 15 odstotkov več kot ob raziskavi po prvem valu epidemije), ugotavljajo pri Mastercardu. Najbolj prizadeto področje ostaja število naročil (to velja za dve tretjini vprašanih), 10 odstotkov več pa je takih, pri katerih je epidemija povzročila težave z likvidnostjo podjetja. V primerjavi z avgustom pa se sedem odstotkov vprašanih manj spopada s težavami z dobavo materialov, ki pa kljub temu ostaja izziv za 21 odstotkov vprašanih. 37 odstotkov jih je novembra pridobilo finančno pomoč s strani države.

“Z likvidnostnimi težavami, ki so posledica epidemije, se trenutno sooča vsak osmi od desetih vprašanih, med temi pa možnost kreditiranja išče 35 odstotkov,” so sporočili iz družbe. V primerjavi z avgustovsko raziskavo se je za 10 odstotkov povečalo število tistih, ki trenutno niso kreditno sposobni – teh je bilo kar 27 odstotkov, še ugotavljajo.

graf Mastercard

Naročilo oziroma nakup prek spleta ima trenutno dobra četrtina vprašanih. 16 odstotkov tistih, ki tega ne omogočajo, o tej možnosti razmišlja in bodo verjetno to tudi storili, 19 odstotkov jih o tem razmišlja, a tega verjetno ne bodo storili.

Petina vprašanih poroča, da so kupci predhodno preverili, ali je možno plačati s kartico. Pri sedmih odstotkih vprašanih so kupci pričakovali POS-terminal za brezstično plačevanje.

Med tistimi, pri katerih prihaja do hipnega plačila na lokaciji, je 40 odstotkov vprašanih dejalo, da bi o uvedbi oz. menjavi ponudnika POS-terminala razmislili, če bi banka ponudila ugoden paket, ki bi vključeval uporabo POS-terminala, 30 odstotkov pa, da bi o tem razmislilo, če bi banka ponudila brezplačno uporabo za prvo leto.

graf mastercard

Selitev na splet – da ali ne?

Po najnovejših podatkih spletno poslovanje uporablja dobra četrtina vprašanih. 16 % tistih, ki tega ne omogočajo, o tej možnosti razmišlja in bodo verjetno to tudi storili, 19 odstotkov jih o tem razmišlja, a tega verjetno ne bodo storili, kar 66 % pa jih o vpeljavi spletnega poslovanja ne razmišlja. Glavni razlog proti selitvi na splet je neprimernost posla za spletno poslovanje, kar je avgusta izpostavilo 75 % vprašanih, novembra pa 82 %. Občutno se je povečal delež tistih, ki menijo, da je vzpostavitev spletne trgovine predraga, in sicer se je s 3 % delež zvišal na 8 %. Odstotek vprašanih (12 %), ki kot izziv poudarjajo pomanjkanje časa in resursov, da bi se interno nekdo ukvarjal s tem, ostaja podoben kot po prvem valu epidemije, za dober odstotek (na 8 %) pa je narasel delež tistih, ki dodatno izpostavljajo pomanjkanje znanja na tem področju. Na vse te pomisleke je Mastercard odgovoril v sklopu projekta Ohranimo delo neprecenljivo, kjer je podjetnikom preko webinarjev predstavil, kako lahko že majhna investicija v spletno poslovanje in zelo osnovna spletna stran vodi do dolgoročnega uspeha in konkurenčnosti v branži.

graf Mastercard

Kategorija: Korona virus, Novice


Jaz tebi!