Vladni odlok dovoljuje poslovna kosila, a gostinci za to niso vedeli

| 19. 2. 2021
Gostinci so ogorčeni. Štiri mesece v svojih lokalih niso ponujali hrane in pijače, zdaj pa so izvedeli, da bi jo lahko za zaposlene v istem podjetju. Tako kot so to počeli v restavraciji pri Kranju, kjer so zadnje mesece vsak dan gostili okoli 60 ljudi. Vladni odlok namreč dovoljuje poslovno kosilo v restavraciji, če so za mizo zaposleni iz istega podjetja in ob upoštevanju priporočil NIJZ. Večina gostincev pa tega ni vedela, ker jim nihče ni povedal. Tudi zdravstveni inšpektorji pojasnjujejo, da gostinec s strežbo hrane zaposlenim v istem podjetju ni v prekršku.

V vseh teh mesecih v sekciji nismo dobili pritrdilnega odgovora, ki bi lahko omogočil gostincem opravljati to dejavnost, kot ugotavljamo, da bi vendarle bila mogoča,” izpostavi Blaž Cvar iz upravnega odbora Sekcije za gostinstvo in turizem.

Torej, z masko do mize, za mizo na primerni razdalji, razkuževanje in kosilo zaposlenih iz istega podjetja. Zdravstvena inšpektorica Deana Potza na to, ali tak gostinec ni v prekršku, odgovarja: “Gostinec, ki to omogoča, ki ima organizirano prehrano za delovne organizacije na osnovi mehurčkov, seveda ni v prekršku.” In to ne velja le, odkar se rahljajo ukrepi. “Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodaje blaga in storitev potrošnikom to dovoljuje že ves čas, isto je veljalo v prvem valu epidemije.”  

Pa je morda povezano tudi z nedavnim obiskom ministra Zdravka Počivalška v prleški Taverni? “Morebiti se je zgodilo nekaj, kar je sprožilo vse dosedanje odzive s strani javnosti in gostincev,” meni Cvar.

Zaradi gorenjskega primera ves čas dvigujemo telefone in odgovarjamo, kdo bi lahko prišel k nam na malico, mi smo to vedeli, pravi ljubljanski gostinec Vinko Juršnik iz gostišča Jurman in zagotavlja, da te prakse niso izvajali. “Nemogoče je to v praksi izvajati. Prvo kot prvo nikakršnih pooblastil nimamo, da bi nadzirali, kdo je iz katerega podjetja, nimamo pooblastil, da bi preverili, ali oseba lahko koristi stroške na ime nekega podjetja.”

Drugi gostinec pa prvič sliši za to možnost. Večina njegovih gostov je prav iz sosednjih podjetij, ki zdaj hodijo po naročeno hrano. “Moramo preučiti, ali lahko zagotovimo varno prehrano in dejansko bomo o tem razmislili,” pove Franci Zdešar iz Dobre hiše.

“A to bi bila drobtinica, ki bi vseeno pomagala pri stroških v tej krizi in stiski gostincev,” pravi predsednik sekcije in ogorčeno dodaja: “Šele po štirih mesecih ugotavljamo nekaj, kar je v neskladju z dosedanjo komunikacijo.” Predloge bodo, kot že večkrat, poslali pristojnim. “Potrpljenja pri gostincih je s tem konec in zahtevamo korenite spremembe ter odločitve za zaščito te panoge.” 

“Skrajni čas je, da končamo agonijo slovenskega gostinstva in turizma,” še zaključuje Blaž Cvar.

Vir: 24ur

Kategorija: Gostinstvo in turizem, Korona virus, Novice


Jaz tebi!