Registracija blagovne znamke

| 29. 9. 2022

Blagovna znamka je pravno zavarovan znak ali kombinacija znakov, ki predstavlja zvrst industrijske lastnine. Znaki so lahko črke, številke, figurativni elementi, tridimenzionalne podobe ali kombinacije barv. Registracija blagovne znamke ščiti imetnikovo pravico, s katero lahko prepreči tretjim, da bi brez njegovega soglasja za enako ali podobno blago ali storitve uporabljali znak, ki je enak ali zavajajoče podoben njegovi blagovni znamki. Registracija blagovne znamke omogoča razlikovanje enakega ali podobnega blaga oz. storitev. Registracija blagovne znamke je možna s strani podjetnika oz. zastopnika, ki je vpisan v register zastopnikov pri Uradu za intelektualno lastnino. Koristi od registracije blagovne znamke lahko žanjejo še tako majhna podjetja. Registracija blagovne znamke je razmeroma poceni dejanje, ki vas loči od konkurence in omogoči razlikovanje vaših produktov ter storitev.

Vloga za registracijo mora praviloma vsebovati

  • predpisan SIPO Z-1 obrazec;
  • seznam izbranih storitev oz. proizvodov razvrščenih po Nicejski klasifikaciji, ki ga blagovna znamka predstavlja  v dveh izvodih;
  • prikaz znaka oz. izbranih znakov v petih izvodih;
  • registracija blagovne znamke mora v vlogi vsebovati tudi potrdilo o plačilu prijavne pristojbine ter
  • pooblastilo zastopnika.

Alternativno lahko registracija blagovne znamke v vlogi vsebuje tudi pravilnik o kolektivni znamki ali v primeru varstva zvočnega znaka, grafični prikaz znaka oziroma zvočni zapis na zgoščenki.

Sledijo formalni in vsebinski preizkus vložene blagovne znamke na podlagi Zakona o industrijski lastnini in Pravilnika o vsebini prijave znamke. Vsebinski preizkus obsega 42. in 43. člen ZIL-1  Pri vlogi se v tej fazi lahko na zahtevo urada to tudi dopolni. Vloga je lahko s strani urada v tej točki tudi zavrnjena. V sklepnem delu postopka registracije se prijava blagovne znamke objavi. Od takrat prične teči 3-mesečni rok za ugovor k registraciji blagovne znamke. O tem je prijavitelj obveščen. Pri morebitnih prijavah Urad preveri utemeljenosti morebitnih ugovorov. V kolikor ni ugovora, ali so morebitni spori glede tega razrešeni, je prijavitelj pozvan k plačilu pristojbine s katero je registracija blagovne znamke zaščitena za prvih deset let in temu sledi objava v Biltenu za industrijsko lastnino.

Zakaj registrirati blagovno znamko:

  • Izboljšajte nadzor na trgu

Kot imetnik registrirane znamke lahko bistveno lažje uveljavljate svoje pravice proti posnemovalcem vašega izdelka.

  • Okrepite svoj konkurenčni položaj

Registrirana znamka predstavlja konkurenčno prednost in hkrati poveča vaš ugled pri potencialnih investitorjih ali poslovnih partnerjih.

  • Povečajte dobiček

Dobro zaščitena znamka pomeni dodatno vrednost, saj lahko imetnik znamke preko sistema licenciranja ali franšize pridobi dodatne vire financiranja.

  • Postanite prepoznavni

Z uveljavljeno znamko boste še okrepili svoj tržni položaj ter povečali ugled svoje znamke. Kupci zaupajo uveljavljenim znamkam in posegajo po tistih proizvodih in storitvah, katerih izvor poznajo.

  • Uredite pravno zaščito

Le če imate dobro urejeno pravno zaščito, lahko uporabite pravna sredstva, s katerimi drugim preprečite uporabo enake ali podobne znamke na trgu v zvezi z enakimi ali podobnimi izdelki in storitvami. Brez ustrezne zaščite je uveljavljanje pravic iz znamke bistveno težje in dražje.

  • Preprečite uvoz ponaredkov

Carinski organi bodo že na meji zasegli kršeče izdelke, če nanje naslovite ustrezno zahtevo za carinsko ukrepanje na osnovi registrirane znamk

Registracija blagovne znamke je prvi korak – ta se lahko na vsakih deset let obnovi za nova desetletna obdobja. V času trajanja blagovne znamke lastniki blagovne znamke oz. njihovi pooblaščenci preverjajo morebitne kršitve.

Vir: Urad za intelektualno lastnino

Petra Weber,

Območna obrtno-podjetniška zbornica Sežana Svetovalka SPOT,

SPOT svetovanje Obalno-kraške regije

________________________________________________________________________________________________

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javne agencije

Kategorija: SPOT


Jaz tebi!
To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.