Izšel je novi Informator OOZ Sežana za mesec avgust
PODJETNIŠKI PORTRET
KASPR, komunikacijsko svetovanje in stiki z javnostjo Janja Novoselc s.p.
DUTOVLJE 168, 6221 DUTOVLJE
Gsm: +386 (31) 270 712
E-mail: janja@kaspr.si
Splet: https://www.kaspr.si/
Kako bi predstavili svojo dejavnost?
KASPR rešuje komunikacijske izzive podjetij in drugih organizacij. Snujemo komunikacijske strategije po meri naročnikov, skrbimo za njihovo optimalno izvajanje in smo (zunanji) sodelavci za doseganje rezultatov. Najbolj domači smo na digitalnih komunikacijskih kanalih in družbenih omrežjih, a pri tem ne pozabljamo na nespletno komuniciranje. Smo majhna, agilna ekipa, ki bi nas najlažje »pospravili« v besedno zvezo marketinška agencija, a naše delo pogosto presega ta okvir. Običajno skupaj z naročnikom naredimo načrt in si zastavimo konkretne cilje, nato pa se lotimo izvedbe; od grafične podobe do fotografij, različnih promocijskih materialov, oglaševanja in objav na družbenih omrežjih ter spremljanja rezultatov, ki narekujejo spremembe pri izvajanju aktivnosti.
Kdaj in kako ste začeli samostojno poslovno pot?
KASPR je pred kratkim praznoval 11. rojstni dan. Leta 2013 je bil KASPR le Janja Novoselc, tekom let pa se je oblikovalo jedro ekipe ter mreža zanesljivih zunanjih sodelavcev. Organsko in ne nenadoma. Podjetniški način razmišljanja je bil vodilo mojega dela pred ustanovitvijo KASPR-ja, v času ko sem bila študentka, samostojna novinarka in tudi v času, ko sem billa zaposlena kot urednica informativnega programa na eni od slovenskih radijskih mrež. Tudi v tem zadnjem obdobju pred odprtjem podjetja nisem hodila zgolj v službo, ampak me je bilo mogoče pogosto najti še v kakšnem drugem, neslužbenem in neradijskem projektu.
Samostojna podjetniška pot je bila zavestna odločitev in odgovor na željo upravljanja s časom in obsegom dela, iskanjem projektov, ki mi predstavljajo izziv, vse pomembnejša vloga različnih spletnih načinov komuniciranja in družbenih omrežij je ponujala priložnost za to, da si naredim delovno mesto po svoji meri. Delovno mesto, ki bo prilagodljivo družinskemu tempu z dvema majhnima otrokoma in bo omogočalo fleksibilnost. Ko zaposlitev za nedoločen čas zamenjaš z grajenjem lastnega posla, te marsikdo vpraša, če si nor … Če kdo, podjetniki razumemo, da ima posel bolj malo opraviti z norostjo in več z zavedanjem, kdo si, kam greš in kaj želiš doseči.
Na kaj ste najbolj ponosni v svojem poslu?
Prepričana sem, da v vsakem trenutku stremim(o) k grajenju zdravih odnosov, dolgoročnega sodelovanja, zaupanja. Nekateri naročniki so z nami vse od začetkov; poslovni odnosi z njimi so se v tem času preoblikovali, spreminjali, sodelovanje z njimi je postalo strateško partnerstvo, tako za nas kot zanje. Tudi poslovni odnosi so odnosi z ljudmi, želja in motivacija za sodelovanje mora izhajati z obeh strani. Podobno kot v zasebnem življenju ali pa partnerskem odnosu se tudi poslovni odnosi razvijajo; treba jih je vzdrževati, se odzivati na potrebe partnerske organizacije, graditi zaupanje. Podobno kot v zasebnem življenju se nekateri poslovni odnosi tudi končajo.
Na dolgoročna sodelovanja s partnerji sem zagotovo ponosna. S precej malimi podjetji smo začeli kot zunanji izvajalci komuniciranja, nekaj let zelo intenzivno sodelovali, danes pa smo zgolj svetovalci in sodelujemo priložnostno. To ne pomeni, da smo ostali brez posla. Njegova vsebina se je res spremenila, iz tega naslova res ustvarjamo manj prihodkov, a je sprememba sodelovanja odziv na potrebe podjetja, nam pa omogoča čas in prostor za nove projekte. In običajno prav ti, ki nas prepoznavajo kot zaupanja vrednega partnerja, ki deluje v njihovo korist, generirajo nova sodelovanja. Približno zadnjih sedem let nove posle gradimo zgolj na priporočilih zadovoljnih partnerjev.
Kaj vas pri vašem delu najbolj navdihuje?
Navdih so vedno ljudje. Tisti, s katerimi sodeluješ in tisti, ki jih s sodelovanjem nagovarjaš.
Kako motivirate sebe ali svoje zaposlene?
Motivacija v dobršni meri izvira iz posameznika. Osebna naravnanost je po mojem mnenju tista, ki je ključnega pomena, da ima dodatna zunanja motivacija pozitivne učinke. Večnega nergača boš težko motiviral, ker mu že za lastne, čisto osebne in zasebne ambicije manjka motivacije. Prav zato je pomembno, da se obdaš z ljudmi, s katerimi deliš vrednote in načine delovanja kot so npr. proaktivnost, radovednost, delovna etika, hkrati pa se vsaj malo tudi zabavaš.
Kakšen je vaš recept za uspešno podjetje?
Nerada govorim o receptih. Posel ni instant polenta. Pristop, ki z enim naročnikom dosega odlične rezultate, ni nujno v enaki obliki ponovljiv pri drugemu. In potem je tukaj še pojem uspeha, ki ga vsak od nas razume malo drugače in v svojo predstavo odslikava svoje vrednote, ambicije, življenjsko naravnanost. Če veš, kdo si in kam greš, kakšni so tvoji cilji, si znaš zagotovo določiti kazalnike uspešnosti. Uspeh je za moj okus rasti, se razvijati, živeti življenje kot ti ustreza, hkrati pa imeti čas za svoje ljudi. Poslovni uspeh je zagotovo slajši, če ga spremlja zadovoljstvo na osebnem področju.
- Kateri je najboljši poslovni nasvet, ki ste ga prejeli v svojem poslu?
V prvih letih delovanja je bil to gotovo nasvet mentorice, naj vztrajam pri cenah in stremim k izobraževanju potencialnih kupcev, katere prednosti jim KASPR-jeve storitve prinašajo in da je cena vedno odraz vsebine storitev. Predvsem prvo leto je bilo precej mučno, ko smo bili zelo pogosto neizbrani ponudnik na podlagi cene. Kar nam je v prodajnem procesu uspelo narediti, je bilo nastaviti pričakovanja kupcev, ki jih ugodnejši ponudniki niso dosegali. Dolgoročno se je zadeva dobro izšla, precej tistih, ki so nas sprva zavrnili, so se vrnili, a zagotovo načrt ne bi bil izvedljiv brez domače podpore. Početi nekaj, kar te veseli, je super, a na koncu dneva je vedno treba plačati položnice in napolniti hladilnik.
Kaj je bila najbolj tvegana stvar, ki ste jo kdaj naredili? Kaj vam je prinesla in ali bi jo ponovili?
Sama sebi se ne zdim ravno nagnjena k tveganjem, a glede na odzive bi rekla, da je bilo prav odpiranje podjetja takoj po zaključku druge porodniške ena takšnih potez. Naredila sem okvirni načrt, (po)iskala podporo pri izvedbi, se vrgla v vodo, se ob tem veliko naučila, spoznala mnogo krasnih ljudi, sodelovala pri številnih projektih, hkrati pa sem ob manjšem obsegu dela in podpori partnerja imela čas, da sta otroka prebolela vse otroške bolezni in smo kot družina imeli čas poiskati način življenja, ki nam najbolj ustreza. Bi korak ponovila? Zagotovo.
Če bi danes še enkrat začeli poklicno pot, bi kaj naredili drugače?
Zagotovo bi kaj z izkušnjami in kilometrino danes izpeljala drugače, a generalno gledano nimam obžalovanj. Če bi mi kdo pred 20 leti rekel, da bom radijski mikrofon in novinarsko delo zamenjala za delo v svoji marketinški agenciji, bi se mu takrat nasmejala. Takrat si res nisem predstavljala, da bi počela kaj drugega. Nekaj, kar zagotovo ne bi spremenila, je odločenost, da mora poslovna pot poleg finančnih koristi, ki zagotavljajo želeni življenjski slog, prinašati tudi osebno zadovoljstvo. Zgolj pritoževanje in cepetanje na mestu stopnjuje nezadovoljstvo, zato si moramo sami poiskati pot, kjer bomo zadovoljni in se iz napak, ki jih naredimo, nekaj naučimo.
Nekdo ima dobro idejo, pa ne ve, kako bi začel. Kaj mu svetujete?
Zdi se mi, da je KASPR lahko dobra zgodba slovenskega podpornega okolja za podjetništvo; poslovna ideja je zaživela v okviru projekta Podjetno v svet podjetništva (danes PONI, ki ga na našem območju izvaja RRC Koper), se nadaljevala s podporo Inkubatorja Sežana, kjer lokacijsko ostajamo še danes. Na razvoj in rast podjetja je zagotovo vplivalo tudi sistematično vključevanje v stanovske organizacije, kot je na primer OOZ Sežana, interesna združenja, mentorske programe, programe različnih lokalnih in nacionalnih spodbud za podjetja.
Ne glede na to, ali si zaposlen ali pa razvijaš lastno poslovno idejo, čakanje, da ti bo nekdo nekaj zagotovil, nikoli ni dovolj. Ideja sama zase ni vredna veliko. Posamezniki, ki se želijo podati na podjetniško pot, imajo na voljo vse našteto. Vprašanje, ki si ga morajo zastaviti je, ali so pripravljeni to podporo sprejeti in ob tem nenehno migati, da se bodo premikali proti zastavljenem cilju.
Kje se vidite čez deset let?
Zagotovo tam, kjer bom lahko nahranila svojo radovednost in dosegala zastavljene cilje. Je to KASPR? Verjetno, a ne nujno.
Ali ste že uporabili in prihranili s Kartico Mozaik podjetnih?
Že, a se mi zdi, da velja na kartico gledati bolj kot na bonus organizacije, ki zagotavlja podporo, priložnosti za nova sodelovanja.
Kategorija: Iz dela zbornice, Novice, Podjetniški portret meseca
Spremljate nas lahko tudi na: